Kontoret kalder vi dette afsnit, hvor vi har samlet gaver og reklameartikler der får kontorpersonale til at vælge dig som leverandør.
De fleste indkøbere har et skrivebord på kontoret, hvorfor det er meget fordelagtigt at få Jeres reklame direkte på indkøberens skrivebord.
Reklamer lagres i underbevidstheden hver gang de ses og mennesker er tilbøjelige til at vælge de produkter og leverandører der ligger øverst i hukommelsen. Det sker også på kontoret.
Reklameartikler placeret på kundernes skriveborde ses igen, og igen. Vi har mange forskellige reklameartikler egnet til formålet.
Som en service overfor kunden, kan reklameartiklen forsynes med Jeres telefonnummer og/eller web adresse, så kunden ikke behøver at søge blandt andre leverandører.
Er reklameartiklen brugbar for kunden, betragtes reklameartiklen tillige som en gave, og kan derved knytte kunden tættere.
En anden metode er under hvert besøg at medbringe en reklamegave. Det kan være en håndfuld bolcher, en æske pastiller eller andre forskellige brugbare reklameartikler. Kunden vil derved, i spænding, se frem til dit næste besøg. – Hvem tror du ligger øverst i hukommelsen når kunden skal købe?
Forudsat kvalitet og priser er jævnbyrdige hos 2 leverandører. Hvilken leverandør tror du da kunden vælger? Leverandøren der medbringer en reklamegave til nogle få kroner, eller leverandøren der ikke giver noget?
En reklamegave til nogle få kroner er givet godt ud, og kan resultere i store ordre.
I min ungdom, var jeg ansat som indkøber. Indkøbene foretog vi altid hos de leverandører der tilbød de laveste priser.
Indenfor kontorartikler havde vi 3 leverandører med stort set identiske priser. Uden at tænke over det, placerede vi næsten alle ordrer hos den ene af dem, selv om de 2 andre havde identiske priser.
Først flere år senere, da jeg solgte reklameartikler, kom jeg til at tænke over hvorfor vi placerede næsten alle indkøb hos den ene af leverandørerne.
Når den pågældende repræsentant besøgte os, havde han altid noget brugbart med, og hver gang han aflagde besøg, så vi i spænding frem til hans besøg, og hvad han medbragte til os.
Det svingede mellem morgenbrød, en kage til eftermiddagkaffen, kuglepenne forsynet med vore egne personlige navne, samt mange andre reklameartikler til nogle få kroner. Notesbøger, huskeblokke, bordstandere til kuglepenne, lommeregnere, lommeknive, lommelygter, papirknive, nøgleknive til åbning af emballage, for at nævne nogle.
Alle reklameartiklerne havde en værdi af nogle få kroner. Repræsentanterne fra de andre leverandører havde aldrig noget med.
Uden at tænke over det, placerede vi næsten samtlige ordrer hos den leverandør der altid medbragte en reklameartikkel.
Leverandørens investering i reklameartikler til nogle få kroner, resulterede i stort salg.